LOCATIE:
Amsterdam oud-zuid/oud-west
Telefoon: 0643008450
Er zijn verschillende lesvormen mogelijk:
JAARCURSUS:
Een contract voor een jaar (36 lessen), te betalen in 10 (tien) maandelijkse termijnen.
Voor volwassenen boven 21 jaar (inclusief 21% BTW):
JAARCURSUS:
Een contract voor een jaar (36 lessen), te betalen in 10 (tien) maandelijkse termijnen.
LOSSE LES:
€65,- per uur.
STRIPPENKAART:
10 lessen van een half uur: €260,- De kaart is na moment van aanschaf 6 maanden geldig.
LESSEN AFZEGGEN:
Losse lessen en strippenkaartlessen die niet 24 uur voor aanvang van de les worden afgezegd worden doorberekend.
Voor de jaarcursus geldt dat de vakantie-weken overeen komen met de schoolvakanties van de basisscholen in de regio Amsterdam (ik reken een zomervakantie van acht weken, de basisschoolvakantie zal daarbinnen vallen). Spreekt u buiten die weken toch een vakantie af, dan kunnen de vervallen lessen niet worden ingehaald/verrekend.
Voor deelname aan een jaarcursus worden 36 lessen per cursusjaar gegarandeerd. Vallen er door afwezigheid van mijzelf onverhoopt meer lessen uit, dan worden de betreffende lessen zo mogelijk ingehaald of terugbetaald.
top ^
De vakantie weken komen overeen met de schoolvakanties van de basisscholen in de regio Amsterdam (ik reken een zomervakantie van acht weken, de basisschoolvakantie zal daarbinnen vallen). Spreekt u buiten die weken toch een vakantie af, dan kunnen de vervallen lessen niet worden ingehaald/verrekend.
top ^
Om les te kunnen nemen heeft de leerling natuurlijk een instrument nodig om thuis te kunnen oefenen. Veel winkels bieden de mogelijkheid tot huurkoop: het instrument wordt één of twee jaar gehuurd (dit kost ongeveer 60 euro per maand) en daarna kan het instrument gekocht worden, waarbij de al betaalde huur van de koopprijs wordt afgetrokken.
Omdat het ene instrument het andere niet is (grootte, model, snaarspanning en klank moeten bij de leerling passen) is het erg aan te raden om bij het uitzoeken van een instrument iemand mee te nemen die verstand van zaken heeft.
Schroomt u niet mij hier om hulp te vragen.
Afhankelijk van de leeftijd, het niveau en de mate van vooruitgang van de leerling, zal er bladmuziek worden aangeschaft.
Dit zal neerkomen op ongeveer drie boeken per jaar.
top ^
Speciaal voor ouders van jonge kinderen: om plezier te beleven aan je muziekstudie (onafhankelijk van niveau of leeftijd) is een minimum aan zelfstudie vereist. Het is onmogelijk een instrument te leren bespelen door enkel eens in de week naar les te komen, de vingers moeten een heel nieuw idioom van bewegingen leren en hebben bovendien de oefening nodig om soepel te worden. Vijf keer per week een kwartier tot twintig minuten is het absolute minimum; afhankelijk van je ambitie en mogelijkheden zul je meer oefenen. (zoals voor alles in het leven geldt ook hier: hoe meer tijd en aandacht je eraan schenkt hoe leuker/mooier het wordt!)
Omdat kleine kinderen nog geen bewuste dagplanning kunnen maken, valt het hun erg zwaar dagelijks op hun instrument te oefenen. Dit betekent meestal niet dat ze het niet leuk vinden een instrument te leren spelen, maar ze hebben even dat zetje nodig om te beginnen. Helpt u hen alstublieft door hen eraan te herinneren dat het tijd is om even te oefenen, beter nog, spreek een vast tijdstip met hen af, en helpt u hen zich eraan te houden. Ze voelen zich dan zeker serieus genomen en volwassen.
In het verlengde hiervan ligt dat ook het oefenen zelf een discipline vereist die niet ieder kind heeft. Het ene kind is hier zelfstandiger in dan het andere, dus als u merkt dat uw kind hulp kan gebruiken, en u bent in de gelegenheid die te geven, doe het. (Schroom niet mij te vragen hiertoe met u samen te werken.)
Kunnen studeren is een vaardigheid waar je de rest van je leven plezier van hebt en een kind leert dit niet door volkomen aan zijn lot overgelaten te worden.
Ikzelf zal er dan ook alles aan doen om mijn leerlingen hierbij te helpen; door het aantal geoefende dagen in de week te belonen, uitgebreid te vragen naar hoe het spelen thuis ging, door uit te vinden- en in te spelen op wat de kinderen persoonlijk aanspreekt en vooral door zo gericht mogelijke opdrachten mee naar huis te geven. En, natuurlijk door het plezier hebben in muziek zoveel mogelijk te prikkelen!
Kortom, door onze betrokkenheid als ouders en docent creëren we de faciliteiten voor de kinderen om te leren en te genieten van wat ze kunnen.